Contact
Menu
Bel ons
Contact

Gebruik de juiste USP voor jouw bedrijf

Corina
24 oktober 2016

In mijn eerste blog voor METMEER wil ik jullie graag wat vertellen over Unique Selling Points ( USP's). Laatst las ik de blog 'Zo geef je binnen 7 seconden antwoord op de 3 vragen die elke bezoeker van je webshop zich onderbewust stelt'. Een bezoeker stelt zichzelf bewust of onbewust 3 verschillende vragen.

1. Op welke webshop ben ik?
2. Wat kan ik doen op deze webshop?
3. Waarom zou ik kiezen voor deze webshop?

Orginele usp's geven naar mijn mening vaak het antwoord op deze vragen en zorgen ervoor dat je bezoekers blijven op je webshop.

Een webshopeigenaar moet meer aandacht besteden aan deze 3 vragen. De eerste 2 vragen kun je beantwoorden door middel van je logo of een tagline in je logo. Je logo moet de kern van je bedrijf bevatten. De meeste logo's hebben dat niet en dan werk je vaak met een tagline onderaan je logo. Zorg ook voor een gestructureerde navigatie. Bezoekers moeten snel vinden wat ze zoeken, anders blijven ze niet op je webshop.

Waar ik in deze blog dieper op in wil gaan is vooral het laatste punt. Stel jezelf de vraag waarom moeten bezoekers voor mij kiezen? In mijn ogen spelen USP's hierin een belangrijke rol. Het draait voornamelijk om het eerste woord Unique. Dat geeft het antwoord op de vraag waarom mensen bij jou iets moeten kopen.

Wat is dan een goede USP?

Waarin onderscheid jij je als bedrijf van de concurrentie? Denk na over je waardestrategie. Een waardestrategie is een strategie om je extern te onderscheiden van je concurrenten, maar je kunt ook de mogelijkheden intern analyseren. In de basis kun je je op 3 manieren onderscheiden.

– Operational excelle: dan zorg je ervoor dat je operationele processen prima in orde zijn zoals lage productiekosten, uitstekende logistiek netwerk en een effectief productieproces.
– Product Leadership: De kwaliteit van het product staat centraal.
– Customer Intimacy: Je vindt het belangrijk om een langdurige relatie op te bouwen met je klant.

Denk na over je waardestrategie! En pas hier je USP op aan.

Ik zal je enkele voorbeelden geven van USP's die je kunt gebruiken voor de verschillende waarde strategieën.

Operational excelle
1. Vandaag besteld, vanavond in huis
2. Creëer uw eigen fiets
3. NikeiD maak je eigen schoenen

Product Leadership
1. '1000 liedjes in je broekzak'
2. 'De hoogste kwaliteit'

Customer Intimacy
1.' Direct antwoord op al uw vragen'
2.' Andere mensen beoordeelde ons met.. '

Ook interessant

deze blogs over Inbound marketing

Blijf op de hoogte

Nog geen reacties

Laat een reactie achter.